Ner till kusten styr vi färden. Att Pågen bakar med kärlek har väl knappast undgått någon. Inte minst när det kommer till den åh så underbara göteborgsklassikern. Pågens Hönökaka som blivit The Hönökaka med hela Sverige. Visste ni att det finns fler producenter som producerar Hönökakor? Vi hade helt missat det... Pågen har gjort ett så pass bra marknadsföringsarbete så att den så kallade Hönökakan har blivit ett varumärke från Pågen snarare än ett namn på en brödsort som vem som helst kan baka.
När Pågen bad oss ljudsätta deras Hönökaka låg fokus på att fånga känslan av Göteborgs skärgård. Saltstänkta klippor, måsar som skriker… Ja, tusen nyanser av blått hav som smälter samman med lika många nyanser av blå himmel.
Hönökakans ljudidentitet är ett exempel där ett företag tagit fram en ljudidentitet för ett produktvarumärke istället för företagsvarumärket. Varumärket andas lätthet, sommarbris och skärgård. Utifrån dessa värdeord skapade vi den trallvänliga ljudlogotypen med skärgårdsfeeling.
Hönökakan har jobbat konsekvent med sin ljudidentitet i både TV och radio och idag står ljudlogotypen för sig själv utan vokaler.
En fullständig ljudprofil, framtagen i flertalet format- och längdanpassningar.